Οι αυξήσεις σοκ στα καύσιμα και οι περιορισμοί από την διετή πανδημία του κορονοϊού, οδηγούν πολλούς ιδιοκτήτες ταξί της Πάτρας να τραβήξουν χειρόφρενο και να ασχοληθούν με άλλες επαγγελματικές δραστηριότητες, για τα προς το ζην.
Την κατάσταση που επικρατεί στον κλάδο των μεταφορών τους τελευταίους μήνες, περιέγραψε στην εφημερίδα «Πελοπόννησος» ο πρόεδρος του Σωματείου Ιδιοκτητών Ταξί Πάτρας και Περιχώρων, Γιώργος Σίδερης με τα πιο μελανά χρώματα.
«Τα πράγματα δεν είναι καθόλου καλά. Μετά από δέκα χρόνια οικονομικής κρίσης, είδαμε κάποια στιγμή να βγαίνουμε στο ξέφωτο και από την μια ημέρα στην άλλη, άλλαξε ξανά η ζωή μας με την πανδημία» δήλωσε ο επαγγελματίας αυτοκινητιστής.
Ο Γιώργος Σίδερης
Οπως εξήγησε ο κ. Σίδερης, οι Πατρινοί έχουν περιορίσει στο ελάχιστο τις μετακινήσεις τους με ταξί, και ο κλάδος, αν και υπέστη μεγάλους περιορισμούς στον τρόπο λειτουργίας του, δεν είχε ανάλογη οικονομική στήριξη, με εξαίρεση την έκτακτη επιδότηση των 800 ευρώ που δόθηκε το πρώτο τρίμηνο της καραντίνας και την επιστρεπτέα προκαταβολή, την οποία έλαβε μόλις το 40% των αυτοκινητιστών.
Ούτε την επιδότηση ειδικού σκοπού χερσαίων μεταφορών, που δόθηκε σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, έλαβαν οι αυτοκινητιστές, τόνισε ο κ. Σίδερης, παρά το γεγονός ότι για μια μεγάλη περίοδο, δεν μπορούσαν να βάλουν πάνω από έναν επιβάτη στα οχήματά τους.
ΤΑ ΚΑΥΣΙΜΑ
Η κατάσταση σήμερα, έχει επιδεινωθεί λόγω της κατακόρυφης αύξησης στις τιμές των καυσίμων. «Τα κόμιστρα είναι σταθερά με διατίμηση. Δεν μπορούμε να περάσουμε αυτές τις αυξήσεις στο τελικό κόστος της κούρσας. Ετσι, μειώνεται συνεχώς το περιθώριο κέρδους» σημείωσε. Επιπλέον, τα μέτρα στο ωράριο της εστίασης, μείωσαν κατά 70% την πελατεία της νύχτας περιορίζοντας τον κλάδο σε ένα άτυπο λοκντάουν.
Οι ιδιοκτήτες ταξί έχουν ζητήσει επιδότηση στα καύσιμα ή τουλάχιστον μείωση του ειδικού φόρου κατανάλωσης, όπως γίνεται και με το πετρέλαιο αγροτικής χρήσης, αλλά μέχρι σήμερα δεν υπήρξε ανταπόκριση.
ΔΕ ΣΥΜΦΕΡΕΙ
O Παναγιώτης Σκέντζος
Ο αντιπρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ιδιοκτητών Ταξί, Παναγιώτης Σκέντζος επιβεβαίωσε ότι υπάρχει κύμα εγκατάλειψης του κλάδου από επαγγελματίες αυτοκινητιστές. Η μείωση της δουλειάς λόγω της ακρίβειας και των περιορισμών της πανδημίας, οδηγούν όλο και περισσότερους ιδιοκτήτες ταξί σε έξοδο από το επάγγελμα ή σε προσωρινή ακινητοποίηση των οχημάτων τους.
«Είναι ασύμφορο πλέον να δουλεύεις ταξί. Ο τζίρος που κάνει στην Πάτρα ένα όχημα που λειτουργεί 15 ώρες την ημέρα, φτάνει τα 50 ευρώ και από αυτά, τα 25 – 30 ευρώ πάνε για καύσιμα. Γι΄αυτό βλέπετε τόσο πολλά ταξί σταθμευμένα στις πιάτσες της Πάτρας, να περιμένουν» τόνισε ο Παναγιώτης Σκέντζος.
ΣΤΟ ΑΙΓΙΟ ΓΥΡΙΖΟΥΝ ΣΤΟ ΧΩΡΑΦΙ
O Παναγιώτης Αγγελόπουλος.
Παρόμοια είναι η κατάσταση και στις πιάτσες του Αιγίου. Ο στόλος των 127 ταξί συρρικνώνεται διαρκώς, όπως δήλωσε στην «Π» ο πρόεδρος του τοπικού συλλόγου Παναγιώτης Αγγελόπουλος. «Υπάρχει ακόμα στην αγορά ένα ιδιότυπο λοκντάουν. Ο κόσμος δεν κυκλοφορεί ή φοβάται να μπει σε ταξί. Επιπλέον, τα ακριβά καύσιμα έχουν επιβαρύνει σημαντικά το λειτουργικό κόστος των οχημάτων.
Ετσι, κάποιοι ιδιοκτήτες έχουν ακινητοποιήσει τα αυτοκίνητά τους και ασχολούνται με αγροτικές εργασίες ή κάνουν τα γκαρσόνια. Ο,τι βρει ο καθένας για να ζήσει» είπε στην «Π». Και ο κ. Αγγελόπουλος τόνισε πως ο κλάδος των αυτοκινητιστών δεν είχε την στήριξη που θα έπρεπε από το κράτος, ισότιμα με όλα τα μέσα μεταφορών. Μόνη ελπίδα ανάκαμψης, όπως είπε ο κ. Αγγελόπουλος, είναι η περίοδος του τουρισμού που έρχεται τους επόμενους μήνες, και θα δώσει την ευκαιρία στους επαγγελματίες να ξαναδουλέψουν.
Πηγή: pelop.gr
コメント